Geen categorie

Maak gebruik van online marketing voor een groei van je bedrijf

Wil jij je bedrijf laten groeien? Dan kan je tegenwoordig het beste gebruik maken van e-commerce marketing. E-commerce marketing is een vorm van marketing dat je inzet om online beter zichtbaar te worden. Dit kan op verschillende manieren. Hieronder leggen wij de verschillende manieren uit.

Organische groeien (SEO)

Een optie om online stappen te maken is door gebruik te maken van SEO. SEO staat voor search engine optimization. SEO is het optimaliseren van je website voor de zoekmachine (google). Wanneer men een zoekopdracht invoert in Google dan komen er vaak eerst een aantal advertenties en vervolgens de andere resultaten. Bij SEO gaat het om die andere resultaten die naar boven komen. Deze resultaten staan hier omdat Google vind dat dit het meest relevante resultaat is voor jouw zoekopdracht. Het is dus belangrijk om jouw website zo relevant mogelijk te maken voor bepaalde zoekopdrachten. Het meest voor de hand liggende is, is dat je een landingspagina optimaliseert voor bepaal hoofdzoekwoord. Hierop ga je jouw pagina helemaal inrichten en optimaliseren.

Advertenties

Advertenties publiceren online is natuurlijk een bekende manier om snel te groeien. Het voordeel van advertenties is dat je snel meer bezoekers krijgt en waarschijnlijk (wanneer je website goed geoptimaliseerd is) ook meer conversies. Een nadeel van advertenties is dat je direct moet betalen om bezoekers te krijgen. In tegenstelling tot SEO waarbij je eerst investeert en daardoor op lange termijn ‘gratis’ bezoekers binnen kan krijgen.  Advertenties kan je in verschillende vormen inzetten. Zo kan je binnen de zoekmachine bijvoorbeeld tekstadvertenties inzetten. Dit zijn advertentie die boven de organische resultaten verschijnen. Hierbij betaal je per klik op de advertentie. Je kan ook adverteren via het display netwerk van Google. Hierbij wordt je advertentie vertoont op verschillende websites die aangesloten zijn bij het display netwerk. Hier kan ook per klik betalen of per aantal views.

Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie (CRO) kan je inzetten om je website zo te optimaliseren dat je bezoekers sneller overgaan tot actie/aankoop. Dit kan je op verschillende manieren doen. Ten eerste zijn er veel studies gedaan bij het gebruik van contrasten, kleuren, en plaats van een bepaalde CTA (call to action). Daarnaast kan je het gaan testen. Je kan ten eerste een kleur van de CTA wijzigen of de plaats. Wanneer veel bezoekers op je website hebt kan je ook gaan a/b testen. Hierbij laat je aan 50% van je doelgroep de ene versie van je site zien en aan de andere 50% een andere versie. Hierdoor kan je kijken wat beter werkt voor jouw doelgroep.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *